Wednesday, November 9, 2011

wae? or Why? or Kenapa?

Kenapa ye bila orang buat kat kita sesuatu yang menjengkelkan kemudian kita balas balik apa yang dia buat kat kita..cara yang sama..dia dah nak melenting?kenapa?..tau pun rasa sakit hati dan marah..tapi masa buat kat kita tak fikir ke kita pun akan rasa benda yang sama?dah lah yang buat tu budak yang jauh lebih rendah usianya dari kita..kenapa?dah rasa diri tu bagus sangat?sebab pandai?sebab dapat masuk sekolah kluster?itu semua tak menentukan keperibadian kita pun.. kalau tak nak orang buat kat kita..at the first place jangan buat orang..hormat orang lebih-lebih lagi kalau orang tu lebih tua dari kita...tak susah mana pun nak hormat orang yang lebih tua dari kita..ini tidak, bila nampak orang tu tegur secara hormat dengan pensyarah or orang yang lebih tua, ko boleh plak kata orang tu berlakon..azie rasa memang orang macam ni kena pergi kelas adab, tatacara menghormati orang yang lebih tua..tak pun orang macam nie dia rasa diri dia dah terlampau sempurna..

INGAT tiada yang SEMPURNA di dunia ini kecuali ALLAH s.w.t..

p/s: renung-renungkan dan selamat beramal..

azie sendiri sentiasa melakukan kesilapan..tapi bila dah selalu sangat buat azie walhal azie lebih tua dari dia..tahap kesabaran azie memang ada hadnya..lagi pula sekarang ni azie memang tengah busy.. banyak sangat kerja..memang salah timing lah..






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...